Wednesday 26 December 2012

Neden?


Sabah yine taksiye bindim. Sanmayın ki, işe gelip giderken taksi ile gitmeyi tercih ediyorum. Yürüyorum ben. Ama bu sabah daha yataktan kalmadan kendime sorduğum sorular nedeni ile taksiye bindim. Çünkü geç kaldım.

"Neden her sabah belirli bir saatte kalkıp, belirli bir saatte işte olmak için kendimizi zorluyoruz?"
"Neden arkadaki araçlardan biri sürekli kornaya basıyor?"
"Neden trafik polisine saygı göstermiyor?"
"Neden 4 yaşından itibaren okula gidiyoruz?"
"Neden günde 8 saatimizi iş yerinde geçiriyoruz?"
"Neden hayatımızın en güzel zamanlarını daha serbest geçirmiyoruz?"
"Neden bir hayat gailesi içine girmişiz?"
"Neden yandaki araçtaki kadın, kocası aracı sürerken, makyajını araçta yapıyor? Çocuk koltuğu boş ise, çocuk nerede?"

Daha bir sürü soru. Neden ne giymem gerektiği kalıplara sokulmuş da, istediğim gibi giyinemiyorum?
Neden ofiste herkes siyah - gri giyiniyor?
Ben bugün beyaz tişört giysem ne olur?

Giydim nitekim. Kendimi de rahat hissetmiyorum bundan ötürü.

Şu baskıyı, tüm toplum ahlak üzerine kursaydı yeniden, refah içinde yaşayan bir toplum olurduk. Ne gözümüzün içine bakarak bize bozuk malı yeminler ederek satan tüccarlar olurdu, ne de gecenin bir saatinde ses yapan komşularımız.
Sahtekarlığın bile bir şerefi olmalı.

2 comments:

  1. Değerli J.;

    Bloğunuz hayırlı olsun.

    Ankara'da ki izlenimlerimden biri de; arabadan inerken, ışıklar yeşile döndüğünde arkadaki arabaların hayasızca korna çalışları oldu.

    Kanuni Parkı'nı geçince Osmanlı İş Merkezinin bulunduğu yerde bir dört yol var, orada ışıklar var. tam orada da bizim akrabalardan birinin Nilgünüm Tekel bayii isimli büfesi var. Biraz orada takılalım dedim, dediğime de pişman oldum. Işıklar var ya, bilinçsiz sürücüler nasıl kornalara basıyorlar deli gibi anlatamam. İnanın çok rahatsız olmuştum.

    Yazınızdaki izlenimleriniz mükemmel...

    ReplyDelete
  2. Teşekkürler Ç Bey,

    Benim de 2008'de ilk geldiğimde dikkatimi çeken bu olmuştu. Kornanın en fazla nezaketen dokundurularak selam vermek için kullanıldığı bir memleketten (İzmr) gelince, rahatsız olmakla birlikte şehrin gürültüsünü hala kabullenemiyorum.

    ReplyDelete