Thursday 4 April 2013

Ekmeği İsraf Etme!!!!

Resmi gazete okumanın bir artısı bu site bana.

http://www.ekmekisrafetme.com

Yemek pişiren, bundan da çoğunlukla keyif alan biri değilim. Ama siteyi görünce sevindim ve listede olmayan bir tarifi görselsiz ekleyiverdim. Ve biraz önce gördüm ki, tariflerin altına ekleyenlerin isimleri yazılıyormuş :/ 
3 cümlelik bir tarifi yayınlamazlar herhalde ama siz bence siteye bir göz atıp bakın. O cılız tarifi yazanın da ben olduğumu bilin! kehkeh

Belki tariflerden beğenip yapmak istediğiniz olur.

Ekmek ve onun kutsal sayılması benim için Türk olmanın gururlarından bir tanesi. Tanıştığım ecnebilere gururla anlattığım bir inançtır bu. Özellikle de, yemekhanede masada bırakılıp yenmeyen ekmekleri çöpe atın dendiği zaman şiddetle karşı çıkmıştım.

Ekmeğin sofraya gelesiye kadar çektirdiği emek ve bundan ötürü kutsal sayılması!

Moskova'da bana bu emeği hatırlatan, buğday simgesi var mesela! 

Bir de Sivas şehrinin her iki girişinde bir kamyon büyüklüğündeki ekmek tabelası! 
hahaha

Bildiğim halde, "bu şehrin simgesi mi?!" diye sormaktan kendimi alamıyorum.
Sadece bir zenginin gösteriş merakı imiş meğer.

Ben de böyle işte daldan dala!! Camdan cama!
Şehirden şehire. Bir hayatım sürüyorum. 

6 ay önceki hayatımı özlemiyor değilim. Ekmeği yediğiniz kadar alın. Artan ile Tarif marif yapamıyorsanız da, kuşlara, balıklara verin. Onların da hakkı var!

No comments:

Post a Comment